Wady do dnia dzisiejszego nie zostały usunięte. W związku z powyższym wystąpiliśmy do przedstawiciela właściciela lokalu (ZBK) o usunięcie wady. W odpowiedzi otrzymaliśmy informację, że Zakład wystąpił z pismem do najemcy o usunięcie wady. W br. po interwencji naszych klientów, którzy sąsiadują z lokalem, w którym wykonano wadliwe drzwi wystąpiliśmy dwukrotnie (09.01.2016 oraz 03.02.2016) z pismem do PINB o interwencję w sprawie wraz z załączeniem w/w protokołu. Sprawa jest o tyle pilna, że w b.r. Wspólnota planuje wykonanie remontu klatki schodowej a nie usunięta wada wstrzymuje zlecenie prac. Do dnia dzisiejszego wada nie została wykonana. Kto powinien usunąć wadę: właściciel (Miasto W.) czy najemca lokalu?
REKLAMA
- czy PINB nie powinien w takiej sytuacji zlecić usunięcia wady a kosztami obciążyć właściciela/najemcę lokalu?
- w jaki sposób zobowiązać PINB/właściciela/najemcę do usunięcia wady?
Należy zwrócić uwagę na dwie sprawy, które mają istotne znaczenie dla podejmowanych kroków :
1. We wspólnocie mieszkaniowej są dwa rodzaje nieruchomości. Nieruchomość wspólna zarządzana przez wspólnotę mieszkaniową, której koszty utrzymania ponosi wspólnota mieszkaniowa i wyodrębnione lokale mieszkalne zarządzane przez ich właścicieli, których koszty utrzymania ponoszą ich właściciele. Jak stanowi definicja ustawowa nieruchomość wspólną stanowi grunt oraz części budynku i urządzenia, które nie służą wyłącznie do użytku właścicieli poszczególnych lokali. Jak wprost z tej definicji wynika drzwi wejściowe do lokalu są częścią tego lokalu. W związku z tym konserwacja i wymiana drzwi wejściowych do lokali oraz wszelkie konsekwencje tych działań ponosi właściciel lokalu ewentualnie w niektórych sytuacjach osoba, która daną czynność wykonała.
2. Wspólnota mieszkaniowa jest od zarządzania nieruchomością wspólną, a zgodnie z utrwalonym orzecznictwem sądowym uchwały wspólnoty mieszkaniowej mogą dotyczyć jedynie nieruchomości wspó...
Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem