Prawie każde nowo wybudowane mieszkanie ma jakieś bardziej lub mniej istotne wady. Zanim właściciel odbierze klucze od dewelopera do nowego lokalu mieszkalnego, musi nastąpić jego odbiór. Warto więc bardzo dokładnie obejrzeć całe mieszkanie i porównać wszystkie jego elementy z projektem mieszkania albo z umową z deweloperem. Posługując się projektem, można sprawdzić schemat wszystkich instalacji: elektrycznej, gazowej, centralnego ogrzewania, wodno-kanalizacyjnej oraz podłączeń. Wady odkryte w lokalu należy dokładnie wyszczególnić i opisać. Po podpisaniu protokołu odbioru można nadal zgłaszać wady i usterki, szczególnie te, które ujawniły się dopiero później. Nabywca mieszkania może dochodzić swoich praw z tytułu rękojmi za wady fizyczne lokalu. W piśmie do dewelopera należy dokładnie określić rodzaje usterek, które wymagają naprawy.
Deweloper za wady odpowiada zawsze z tytułu rękojmi, mimo że ta odpowiedzialność nie jest zapisana w umowie. Natomiast z tytułu gwarancji odpowiadać będzie tylko wówczas, gdy jej udzieli. Gwarancja jest dobrowolna i powinna zostać zapisana w umowie...
Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem