Jeżeli chodzi o dane dotyczące prac konserwacyjnych i remontowych to należy dokumentację ich dotyczącą podzielić na dwa rodzaje albowiem reguły dotyczące jej przechowywania będą uregulowane w sposób odmienny. Zgodnie z prawem budowlanym dokumentacja techniczna obiektu budowlanego powinna być przechowywana przez właściciela lub zarządcę tego obiektu przez cały okres jego użytkowania. Przez dokumentację techniczną należy rozumieć dokumentację projektową, dokumenty dotyczące procesu budowlanego (zgłoszenie rozpoczęcia prac, dzienniki budowy, zgłoszenia zakończenia budowy itp.), protokoły z kontroli itp. Dla obiektu powinna być też prowadzona książka obiektu budowlanego. Praktycznie rzecz ujmując „dokumentację budowlaną” przechowywać należy bezterminowo. Podobnie bezterminowo należy przechowywać zatwierdzone sprawozdania finansowe spółdzielni mieszkaniowej. Jeżeli chodzi zaś o dokumentację dotyczącą kosztów związanych z konkretnymi przeprowadzonymi pracami konserwacyjnymi i remontowymi, to zgodnie z prawem nie funkcjonują tutaj limity czasowe określające maksymalny wymagany okres jej przechowywania. Dla takiej dokumentacji określa się jedynie określa się minimalny okres przechowywania. Przepisem takim jest art. 74 ustawy o rachunkowości, który wskazuje, że m.in. księgi rachunkowe czy dokumentacja przyjętego sposobu prowadzenia rachunkowości powinny być przechowywane przez co najmniej 5 lat. Niektóre spółdzielnie mieszkaniowe w statucie lub odrębnie uchwalonym regulaminie ustalają...
Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem