Brak wyników

Pytanie do eksperta

14 sierpnia 2018

Czy we wspólnotach mieszkaniowych koszty związane np z księgowością lub utrzymaniem czystości w częściach wspólnych można rozdzielić w równych częściach dla każdego z lokali, czy koniecznie muszą być rozliczone wg udziałów?

0 385
Czy we wspólnotach mieszkaniowych koszty związane np z księgowością lub utrzymaniem czystości w częściach wspólnych można rozdzielić w równych częściach dla każdego z lokali, czy koniecznie muszą być rozliczone wg udziałów?

Na koszty zarządu nieruchomością wspólną składają się w szczególności: wydatki na jej remonty i bieżącą konserwację, opłaty za dostawę energii elektrycznej i cieplnej, gazu i wody, w części dotyczącej nieruchomości wspólnej, oraz opłaty za antenę zbiorczą i windę, ubezpieczenia, podatki i inne opłaty publicznoprawne, chyba że są pokrywane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali, wydatki na utrzymanie porządku i czystości oraz wynagrodzenie członków zarządu lub zarządcy. Na pokrycie kosztów zarządu właściciele lokali uiszczają zaliczki w formie bieżących opłat, płatne z góry do dnia 10 każdego miesiąca. W kwestii proporcji pokrycia kosztów zarządu przez właścicieli znaczenie mają trzy przepisy : Zgodnie z art. 12 ust 2 ustawy o własności lokali właściciele lokali ponoszą wydatki i ciężary związane z utrzymaniem nieruchomości wspólnej w stosunku do wysokości ich udziałów w nieruchomości wspólnej. Zatem zgodnie z przepisami ustawy o własności lokali miernikiem partycypacji właściciela lokal...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy