Brak wyników

Pytanie do eksperta

25 czerwca 2018

Wspólnota podjęła uchwałę w sprawie wymiany pionu wodno-kanalizacyjnego. W dniu remontu mieszkaniec nie wpuścił do mieszkania (wyraził wcześniej zgodę na prace) i z jego powodu nie można było nic zrobić. Firma wyznaczyła drugi termin. Co robić w przypadku

0 687
Wspólnota podjęła uchwałę w sprawie wymiany pionu wodno-kanalizacyjnego. W dniu remontu mieszkaniec nie wpuścił do mieszkania (wyraził wcześniej zgodę na prace) i z jego powodu nie można było nic zrobić. Firma wyznaczyła drugi termin. Co robić w przypadku ponownej odmowy? Za zakupione materiały wspólnota będzie musiała pokryć koszty. Kto ma za to zapłacić? Jakie oświadczenie musi podpisać właściciel w przypadku nie wyrażenia zgody i czy mogę go obciążyć kosztami.

Zgodnie z art. 13 ust 2 ustawy o własności lokali właściciele lokali na żądanie zarządu mają obowiązek zezwolić na wstęp do lokali, ilekroć jest to niezbędne do przeprowadzenia konserwacji, remontu albo usunięcia awarii w nieruchomości wspólnej, a także w celu wyposażenia budynku, jego części lub innych lokali w dodatkowe instalacje. W praktyce prawo wstępu do lokalu realizowane jest najczęściej w ten sposób, że zarząd w ustnej rozmowie ustala z właścicielami lokali terminy, w których możliwy będzie wstęp do lokali. Na bazie tak ustalonego przez zarząd terminarza z właścicielami ustala się z wykonawcą terminarz prac. W przypadku niemożności ustalenia terminu z określonym właścicielem zarząd powinien pisemnie wezwać właściciela do udostępnienia lokalu podając przyczynę i zakres koniecznych prac jakie musi wykonać oraz wyznaczając właścicielowi termin w jakim zarząd oczekuje na odpowiedź. Powyższe pismo jak i ewentualne kolejne dla celów dowodowych należy dostarczyć za potwierdzeniem odbioru. Zarząd powinien też pouczyć właściciela o swoich dalszych krokach w przypadku nie udostępnienia lokalu. W przypadku odmowy lub braku odpowiedzi na wysyłane pisma wspólnocie mieszkaniowej pozostaje droga sądowa. Pamiętaj, że prowadząc...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy