Brak wyników

Administrowanie

19 kwietnia 2017

Aktualizacja danych właścicieli

0 404
Jak zmienić nazwisko właściciela w dokumentacji wspólnoty? Nasze miasto jest małe, dużo spraw wie się ze słyszenia. I tak np. wiem, że jedna z właścicielek wyszła za mąż i zmieniła nazwisko, ale nie mamy żadnego oświadczenia z jej strony, w ogóle nie kontaktuje się z nami. Nie płaci za mieszkanie i nie mieszka w nim, tylko je wynajmuje. Złożyliśmy pozew do sądu o nakaz zapłaty, ale sąd go odrzucił, ponieważ Pani o nazwisku, jakie podaliśmy w pozwie, nie posiada nr PESEL. Sąd również ustalił jej obecne nazwisko i żąda od nas wyjaśnienia, o którą osobę chodzi. Wiemy, że jest to ta sama osoba, ale na jakiej podstawie możemy zmienić jej nazwisko w dokumentacji wspólnoty, jeżeli sama się do nas nie zgłosi?

Należy zwrócić uwagę, że zgodnie z art. 29 ustawy o własności lokali to zarząd lub zarządca, któremu zarząd nieruchomością wspólną powierzono w sposób określony w art. 18 ust. 1, jest obowiązany prowadzić dla każdej nieruchomości wspólnej, określonej przez wspólnotę mieszkaniową, ewidencję pozaksięgową kosztów zarządu nieruchomością wspólną oraz zaliczek uiszczanych na pokrycie tych kosztów, a także rozliczeń z innych tytułów na rzecz nieruchomości wspólnej. To zarząd lub zarządca, któremu zarząd nieruchomością wspólną powierzono, zobowiązany jest też prowadzić i aktualizować spis właścicieli lokali i przypadających im udziałów w nieruchomości wspólnej. Należy się zatem zastanowić, po co Pytającemu potrzebny jest właściciel lokalu do aktualizacji danych osobowych, które zna, skoro przepis wprost wskazuje, kto ma nie tyle prawo, co obowiązek aktualizować dane właścici...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy