Brak wyników

Inne

13 kwietnia 2017

UWAGI ODNOŚNIE WYPEŁNIANIA KSIĄŻKI OBIEKTU BUDOWLANEGO

0 492
Tablica 1, str. 2: „osoba upoważniona do dokonania wpisu”. Właściciel lub zarządca może sam prowadzić książkę lub upoważnić do tego inną osobę, a kopia upoważnienia powinna być dołączona do dokumentacji. Wpisów do książki obiektu nie dokonują natomiast inne osoby, w tym osoby dokonujące przeglądów okresowych. Osoby te przekazują protokoły z przeglądu, a prowadzący książkę obiektu jest zobowiązany do zapisania informacji i dołączenia dokumentu.

Tablica 2, str. 3: „dane identyfikacyjne obiektu”. Nazwa obiektu powinna być taka sama, jak w pozwoleniu na budowę i zgodna z nazwą ze strony tytułowej. Przykłady określenia funkcji: mieszkalna, usługowa, mieszkalno-biurowa, administracyjna. Dla starszego obiektu trudno jest ustalić rok zakończenia budowy i dlatego w 3 pozycji można wpisać, np. „nie ustalono”.

REKLAMA

Tablica 3, strony 4 i 5: „spis dokumentacji dołączonej do książki obiektu”. Wymienione w spisie dokumenty należy przechowywać, np. w oddzielnej teczce. W wolnych rubrykach należy odnotować wszystkie dokumenty wymienione w tablicy, związane z danym obiektem. Ciąg dalszy tablicy zawiera wolne pola, gdzie należy wpisać nazwy innych dokumentów i decyzji związanych z obiektem, którego książka dotyczy, a które nie były wymienione wcześniej.

Pozycja IV, str. 6: „dane techniczne charakteryzujące obiekt”. Tutaj należy zapisać dane liczbowe i inne ważne informacje dotyczące obiektu, np. ilość kondygnacji systemy konstrukcyjne i użyte materiały, rodzaje instalacji, urządzenia techniczne, powierzchnie. W przypadku zmiany ilości kondygnacji w wyniku przebudowy najpierw dokonujemy wpisu w tablicy 8, a następnie po zakończeniu przebudowy zmiana wpisu w pozycji IV, np. z 3 kondygnacji na 4 kondygnacje. W przypadku, gdy w szkole są mieszkania nauczycielskie, wówczas trzeba je wykazać wraz z ich powierzchnią. Trzeba również wykazać sale gimnastyczną, aulę łącznie z ich powierzchnią. Ze względu na specyfikę tych pomieszczeń właściwe było podanie też ich kubatury. Dane, takie jak powierzchnia, kubatura podaje się zgodnie z istniejącą dokumentacją, nie wolno samodzielnie wyliczać tych danych z uwagi na fakt, że tylko osoba ze stosownymi uprawnieniami budowlanymi jest uprawniona do wyliczenia tej powierzchni. W przypadku braku jakiejkolwiek dokumentacji, np. po wybudowaniu nie przekazano dokumentacji powykonawczej, wówczas powinno się zlecić...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy