Brak wyników

Orzeczenia Sądów Okręgowych

13 kwietnia 2017

Źle działający wodomierz

0 642
Fakt, że odczyty wodomierza poza jednym odczytem kształtowały się na zbliżonym poziomie, a jeden z nich odbiegał zasadniczo od pozostałych świadczy o wadliwości wodomierza. W konsekwencji ilość pobranej wody ustala się na podstawie średniego zużycia wody w okresie 3 miesięcy przed stwierdzeniem niesprawności działania wodomierza, a gdy nie jest to możliwe na podstawie średniego zużycia wody w analogicznym okresie roku ubiegłego lub iloczynu średniomiesięcznego zużycia wody w roku ubiegłym i liczby miesięcy nieprawidłowego działania wodomierza – wynika z wyroku Sądu Okręgowego we Wrocławiu.

Rozstrzygnięcie przedmiotowej sprawy sprowadzało się do ustalenia czy zamontowany u strony powodowej wodomierz działał prawidłowo, a w konsekwencji czy strona powodowa jest uprawniona do żądania zwrotu uiszczonych na rzecz strony pozwanej opłat za dostarczoną wodę i odprowadzone ścieki. W ocenie Sądu Rejonowego analiza materiału dowodowego prowadziła do przekonania, iż w istocie wodomierz zamontowany u strony powodowej w spornym okresie nie działał prawidłowo. Sąd zważył, iż jak wynika z wykazu odczytów i średniego poboru wody oraz wystawianych przez stronę pozwaną faktur, zużycie wody w sposób rażący odbiega od zużycia odnotowywanego w tym budynku w innych okresach. Mając zaś na uwadze, iż w okresie tym w budynku nie miała miejsca żadna awaria, Sąd doszedł do przekonania, oceniając wskazane dowody przez pryzmat doświadczenia życiowego, iż jedyną przyczyną takiego stanu rzeczy może być nieprawidłowe działanie wodomierza. Zdaniem Sądu Rejonowego nie ma znaczenia fakt, iż wodomierz posiadał cechę legalizacyjną, albowiem okoliczność ta nie wyklucza możliwości jego wadliwego działania.

REKLAMA

Tym samym dokonane przez stronę pozwaną naliczenia opłat należa...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy